marți, 27 mai 2008

Aventuri in Romania

    Azi am fost plecata din Bucuresti (treburi personale) si m-am intors cu micorbuzul de la C&Isi soferul nostru mandru asculta MANELEEEEEE!!!!!! La un moment dat ii atrag atentia discret ca nu e un gen de muzica agreeat de cei din kitycar si da pe radio....reasuflu usurata si imi vad linistita de lectura unei carti extrardinare pe care o recomand cu caldura: Balzac- "Femeia la 30 de ani"...dar abia incepea aventura...la un moment dat ii suna telefonul soferului nostru drag si cu un vocabular de cartier incepe el sa faca pariuri cu un alt sofer care ne depasise..si, vezi tu bine, care conduce mai bine decat care si soferul nostru drag ce spune: "Vrei sa iti arat ca eu conduc 5 minute fara maini si tot eu sunt mai bun?"..ei,in momentul ala, va dati seama ca lumea din microbuz a inceput ca doml`le lasa glumele, dom`le pune mana si condu..si o doamna, care se intorcea din Spania...( Capsunica o voi numi ) era foarte revolata ca "vai...pero la noi in spania quasta nu se intampla"...in fine ne linisteste mandrul nostru sofer ca glumea...si continuam drumul. Facem o oprire la un mom dat sa luam calatori..sau nu stiu ce si Capsunica noastra coboara, ii ardea gatul dupa o tigara..si cand a spus soferul clar ca nu e timp de o tigara..s-a urcat cu tupeu in fata si fuma de spuneai ca e in masina persoanala si pe noi ne-a luat la autostop....
    Nu am nimic cu oamenii care pleaca si muncesc in afara, pe unii ii apreciez si chiar ii compatimesc ca sunt foarte multi care au plecat impinsi de nevoie, de saracie..dar Capsunica noastra se vedea ca ...ii place viata si ca nu a cules ea capsuni acolo ..poate altceva....Pe drum, tot felul de glume ca vai, ce sofer frumos avem! ca vai,  dar daca vii in Spania ai sa fii cel mai frumos!.... La naiba! incerc sa ma concentrez, sa citesc cartea sa nu mai aud ce oameni nenorociti avem in tara noasta...la un moment dat isi mai aprinde o tigara si cu o nesimtire crunta intreb pe sofer fiti amabil ne putem aprinde si noi aici in spate cate o tigara? eventual opriti si la un magazin sa ne luam cate o bere....Soferul ca nu..ca stiti ca vine doamna de la drum lung si ca simte si ea nevoia sa fumeze..am inganat plina de nervi dar nu am mai spus nimic... o doamna de langa mine i-a spus soferului ca noi suntem cei de care trebuie sa ii pese, de noi toti si nu numai de una...dar degeaba.... In apropierea Bucurestiului, o doamna ii cere soferului sa opreasca, va dati seama ca i-a cerut 10 lei..ca deh..el nu opreste unde nu are statie..eu raman stupefiata, asemenea si doamna respecitva si inca o doamna care voia si ea sa coboare....si nu ma mai pot abtine si ii spun ca nu se precedeaza asa, nu este corect si daca omul vrea sa coboare pana in autogara are dreptul...degeaba..el si cu capsunica erau in alta lume. La intrarea in Bucuresti soferul ma intreaba unde ma lasa si ii transmit poftim??? cum adica unde ma lasati? la autogara..sau ce? vreti si de la mine 10 lei?..Tace..si vad ca traseul obisnuit nu e cel pe care il si urmam...pe scurt ajungem undeva intr-o comuna pe langa Bucuresti, in partea cealalta a Bucurestiului pe langa Giulesti unde statea capsunica...eu va dati seama eram singura ramasa in masina si plina de nervi..fierbeam...O lasa pe Capsunica acasa, isi ridica 150 de E ca a avut ceva bagaj..mai bine spus jumatate de masina ca, se pare, parasise  Spania ei de tot, Capsunica noastra..
In drumul spre intoarcere soferul ca sa ma duc langa el in fata ca sa ii arat eu pe unde sa o ia..si i-am spus ca nici eu nu stiu unde sunt, dar ca astept sa ajung in autogara la Ritmului. Atunci incepe atacul ala de om prost si incult ca..nu avea ce sa faca, trebuia sa o duca ca i-a promis..si i-am spus ca nu promiti nimik pe seama celorlati oameni, daca era masina dvstra va intelegeam dar asa? In fine se asterne tacearea ca nu puteam sa ii spun lui ce plan aveam..inainte sa coboare doamnele alea doua le-am cerut numarul de telefon spunandu-le ca vreau sa le spun celor de la dispecerat ....Ajungem in ele din urma cu o intarziere de 90 d minute in autogara si inainte sa opreasca motorul ca ce? daca nu am vrut sa cobor mai devreme...atunci am rabifnit..si am iesit glont din masina, direct la dispecerat si am spus tot..Imi pare rau ca a ramas cineva fara un loc de munca dar in acelasi timp nici nu mai puteam sa suport indiferenta celor din jur...si uite asa mergem inainte cu drag spre ....spre ce? spre incultura, spre vremea cand respectul nu va exista!!!

Va las...dar am vrut sa impartasesc cu voi asta..si sa va rog sa procedati la fel, nu treceti cu vederea lucruri marunte ca aceste lucrur duc in haos totul!

Niciun comentariu:

Cand simti ca nu mai poti

 Pana acum, cand am simtit ca nu mai pot, am luat de la prieteni cu imprumut, putere.  Gaseam in  piata prieteniei si putere, si zambete, si...