sâmbătă, 20 martie 2010

14°C, soare, frumos...

Cam asa as descrie vremea de afara..si nu numai....

Cunoastem cu totii sentimentul ala de bucurie fara motiv..sa te bucuri doar ca e soare, sa te bucuri doar ca ti-a zambit un copil frumos sau ca l-ai auzit pe un copil mic spunand de alt copil  : "ia uite ce mic e bebele asta!"
 Un asemenea sentiment ma gadila si pe mine, subtil, undeva in coltul buzelor...sunt bucuroasa ca e soare afara, ca e cald...ca am mers pana aici prin zona si am auzi pasarelele ciripind, aud glasurile copiilor in parculetul din fata blocului..as iesi si eu sa ma dau in leagan cu ei...si parcul IOR este superb pregatit de primavara si de musafiri...de pe stalpi se aud melodii vechi, care te duc ca imaginatia in trecut cand pe acele alei se plimbau Doamne cu fuste cu crinolina si corset.....cu umbrelute de soare si palarii micute, cu manusi crosetate....

.Copii si tipetele lor te trezesc din visare si te uiti la ei...pe role, pe biciclete, unii invata sa mearga, altii tipa de bucurie ca se dau cu tiroliana, unii adolescenti joaca baschet..unii cu skateboard-ul...batranii au uitat de durerile de reumatism, de pensiile mici si neajunsurile vietii dupa o munca de 40 de ani, sau mai bine si au iesit si ei in parc..unii se tin de mana..unii, singuri...se uita in spate parca tot mai asteapta o minune sa apara cineva in urma lor...sa ii ia de mana...unii stau cuminti pe bancile din parc, se uita la cei care trec si ii auzi oftand....m-as aseza intr-o zi langa un asemenea batran sa il provoc la o discutie..sa imi spuna cum era pe vremea lor, sa imi spuna ce pasuri are, sa zambeasca cand isi aduce aminte de copii, sa se emotioneze cand o sa povesteasca cum a ramas singur, sa se mandreasca cu nepotii si nepoatele lor, sa imi spuna cum e viata acum si cum era pe vremea regelui...cred ca mi-e dor de bunici, de locurile mele, de radacinile mele. de povestile bunicului din vremea regelui, din vremea razboiului si cum in nopatea de revelion auzeau din transee gloantele pe deasupra santurilor inghetate. Sa imi povesteasca bunica mea cum au venit rusii si le dadeau bomboane si nemtii erau rai....sa isi aminteasca apoi cum eram cand mica si boacanele carele faceam....


 A venit primavara, sa fim fericiti si sa zambim, sa pacalim soarele...sa ne pacalim pe noi ca totul e bine sai sa scoatem un zambet frumos....

Niciun comentariu:

RIP Maria

 Prima dată, am vorbit cu Maria virtual, pe blogul meu. Incepuse să mă  urmărească, după ce, un prieten comun, i-a spus despre mine și că ur...