joi, 6 mai 2010

ingnoranta

asta am vazut azi. Eram la Piata Obor, aveam de gand sa mai cumpar cate ceva pentru salata si in fata magazinului o multime de oameni adunati. Normal ca sunt curioasa, ca sunt femeie:) si ma apropii...un om zacea pe trotuar, altii in jur se agitau, o doamna incerca sa ii dea apa...omul era inconstient...si la fractiuni de secunda tremura. Intreb daca s-a sunat la 112 si mi se spune ca da, dar nu raspunde nimeni. Imi scot telefonul si apelez eu...e drept ca mi se raspunde dupa 2 minute.

- Alo, 112, cu ce va putem ajuta?
- As dori sa imi faceti legatura la Salvare!In fata magazinului Bucur Obor, este un barbat, intins pe jos in stare de inscontienta
.
- Vorbeste?
- D-na, v-am spus ca e in stre de inconstienta si are spasme destul de dese, probabil cardiac.
- Imi puteti spune ce are?
- Dna, nu sunt medic, nu am facut studii, trimiteti o salvare, ca moare omul!
- Respira?
-Dna, imi faceti legatura la salvare?
Dupa cateva secunde se aude vocea unui barbat:
-Alo, da?
Reiau povestea si domnul intrebarile doamnei, parca citeau de pe o foaie tipizata
-Domnule, trimiteti salvarea?
- Dra o sa dau anunt, sa trimitem , De cat timp este in starea asta?
Intreb multimea: de cat timp e asa?
- De 20 de minute, si a sunat un domn la salvare atunci imediat dar ...nu a venit!
- II spun domnului din telefon si el imi raspunde:
- Atunci e pe drum domnisoara, nu va impacientati!

Termin convorbirea, ma uit la omul de pe jos care in baza salvarii e posibil in cateva ore sa se vorbeasca de el la trecut...si plec mai departe...Nu aveam cu ce sa ajut mai mult...Studii in medicina nu am, forta sa il car in spinare pana la spital nu...Prim ajutor ii dadea deja o doamna si un domn.... si nici nu cred ca as fi rezistat sa vad salvarea cum ajunge dupa n minute si se comporta ca si cum ei au venit la 2 secunde dupa apel......

Uite asa se moare in tara asta cu zile pentru ca cei de la 112 trebuie sa puna ei mai intai 20 de mii de intrebari, apoi iti fac legatura la Salvare, Politie sau Pompieri unde iar 20 000 d intrebari si ...dupa jumatate de ora se lamureste problema......

Imi aduc aminte ca imi mai povestise cineva de un inccident pe SOs. Fundeni, unde se bateau doi indivizi si dna de la 112 ii punea intrebari de genul: sangereaza? se bat in strada? sunt pe trotuar? aaaa, pe banda 1...pai daca nu sangereaza si nu e grav..oricum au spitalul pantelimon aproape....si ma intreb eu asa...in mirarea mea..de ce mai platim sanatatea si alte taxe?.....

Un comentariu:

Natural, cu DA NU spunea...

Inseamna ca eu am fost norocos. Am sunat o singura data, cand i se facuse rau mamei mele, dar au raspuns imediat si au venit destul de repede. Nu ma gandeam ca la acest capitol in Craiova e mai bine ca in Bucuresti.

Când îți înveți lecția,

 SIMONA,  NU MAI ÎNCERCI SĂ FII OM CU CINE NU MERITĂ! NU MAI SPERI CA OAMENII SE SCHIMBĂ! NU TE AȘTEPȚI CA TOȚI SĂ GÂNDEASCĂ ASEMENI ȚIE! NU...