vineri, 5 decembrie 2008

Anca Parghel

Nu imi vine sa cred cata putere a avut !!!! Doamne, ai luat un inger la tine, dar ne-ai lasat o comoara aici...!!!! Muzica Ancai este comoara de suflet! Citeam interviul care il redau mai jos..nu imi vine sa cred!!!!! Cata putere, cata vointa si mai ales cat optimism!!!!

Anca Parghel: „Când am ajuns la Cluj, eram gata de îngropat“

"La o lună după ce a fost diagnosticată cu cancer ovarian cu metastaze la ficat, iar medicii şi-au manifestat rezerva în ceea ce priveşte posibilităţile sale de vindecare, Anca Parghel e încrezătoare că se va însănătoşi. Tratamentul cu citostatice pe care l-a suportat la Cluj a dat primele rezultate pozitive.Anca Parghel a povestit la Romantica în exlusivitate: „Când am ajuns la Cluj, eram un sac de cartofi... luată pe braţe şi dusă. Un pas nu puteam să fac. Medicii s-au strâns în jurul meu, ca nişte arhangheli, şi au zis: «Mâine începem tratamentul». Când am ajuns acolo, eram gata de îngropat“.
Încrederea în tratament şi în Dumnezeu a pus-o pe picioare: „Eram la perfuzie şi mă uitam la picături. Mă gândeam la trecut, la părinţi şi mi-am zis: «Ai înnebunit în loc să te gândeşti la picătura aia care trebuie să te facă bine, să vorbeşti cu ea, aşa cum spui că faci...». Mi-am dat seama cât de prost e omul, cu toate şcolile lui, cât de prost ne învaţă viaţa.Când nu am mai putut, mă uitam la ele şi le numeam: fericire, sănătate, iubire, toleranţă, vindecare, milă, Doamne, iartă-mă, şi nu mai simţi nimic. Măi, fraţilor, culmea culmilor, mie îmi fac bine citostaticele. Şi medicii se uită şi se crucesc. Eu cred în acest tratament, că doar nu e venit de pe planeta Marte, e lăsat tot de Dumnezeu. În două-trei zile, fetiţa era din nou pe cai“. Despre medicii pe care „i-a vizitat“ la Viena spune că sunt prieteni cu cei de la Cluj, care au tratat-o. „Au spus că la noi este un sistem de tratament extraordinar. Profesorii de la Viena mi-au spus: «Mâncaţi de toate. Şi ce nu mâncaţi înainte». Ca dovadă, am mâncat la plăcinte şi prăjituri, pielea aia bună de pe găină... Nu iert nimic. E important să mă văd în mod regulat cu medicii de la Viena, chiar dacă este foarte bun tratamentul de la Cluj. Suntem aşteptaţi şi la Zürich, dar deocamdată sunt în refacere, nu suport un alt drum cu avionul.“ La Bucureşti, Anca şi-a găsit casa renovată, graţie copiilor. „M-au făcut zob copiii ăştia! Eu nu am văzut casa până acum pe timp de zi, că nu pot sta în soare. Din ce am observat, poate să fie înnorat afară că întreaga casă pare un mic soare. Mi-a dat Dumnezeu doi băieţi care cu cinste mă înlocuiesc.“ La aflarea veştii că Anca Parghel este din nou bolnavă - ea a mai învins un cancer la sân acum câţiva ani -, suflarea artistică şi importante trusturi media i-au sărit în ajutor. Artista se afla în spital când Romantica a organizat teledonul pentru strângerea de fonduri necesare tratamentului: „Eram în perfuzii la Cluj, plângeam şi mă gândeam: «Ce am făcut eu să merit asta, e prea mult, incredibil!». Aş fi vrut să sun şi să strig: «Oameni buni, sunt aici, văd tot, înţeleg tot! Pentru mine faceţi asta?». Şi cum s-au strâns oameni care nu mă cunoşteau, pe care nu i-am văzut în viaţa mea. Acolo, la Cluj, după teledon, am zis de faţă cu toţi: «Măi, fraţilor! Trebuie să mă fac bine, altfel mă fac de băşcălie în faţa neamului ăsta!»“.

Niciun comentariu: